Passie voor opruimen

‘Ik dacht altijd dat ondernemen niks voor mij was, het leek mij te spannend en onzeker. Maar echt gelukkig met mijn baan in de reclame en media was ik ook niet meer. Ik werkte hard en had al een keer thuisgezeten met een burn-out. Twee jaar geleden gooide een zeldzame auto-immuunziekte mijn leven overhoop. Maar als er iets vervelends gebeurt, komt er vaak ook iets moois uit voort. Dat gebeurde bij mij ook.’

‘Al van kleins af aan vond ik het heerlijk om in een opgeruimde omgeving te leven. Ik was mijn kamertje continu opnieuw aan het indelen. Dat is altijd zo gebleven. In mijn eigen huis heb ik voor alles een systeem. Ik heb twee kids en die maken behoorlijk wat rommel, maar met een systeem is alles ook zo weer opgeruimd. Dat geeft rust. Regelmatig hielp ik vrienden met het organiseren van hun keuken of kledingkast. Het duurde even voordat ik durfde toe te geven dat ik iets met deze passie wilde doen. Eind 2019 heb ik mij ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en ben ik gestart met een opleiding tot Professional Organizer. Superspannend vond ik dat. Ik verkoop natuurlijk geen zonnebrillen of andere producten, ik verkoop mijn eigen diensten.’

‘Het weekend van de eerste lockdown zou mijn website live gaan. In eerste instantie heb ik dat toen uitgesteld. Later dacht ik: eigenlijk is dit de perfecte tijd om te starten. Je huis is nu belangrijker dan ooit. Eerst hielp ik voornamelijk vrienden en familie. In augustus kwam alles in een stroomversnelling. Ik kreeg de ene na de andere aanvraag binnen. Veel mensen hadden enorm veel behoefte aan overzicht en rust. Werken en fulltime thuis zijn met je kinderen zorgt natuurlijk sowieso al voor de nodige chaos. Met een gestructureerd huis houd je uiteindelijk tijd over.’

‘Van kledingkasten tot keukens, thuiswerkplekken of hele huizen, voor alles kun je bij mij terecht. Ouderen die kleiner gaan wonen kunnen mijn hulp ook vaak goed gebruiken. Bij mijn schoonmoeder liggen de Donald Ducks van mijn man bijvoorbeeld ook nog op zolder. Omdat je midden in iemands spullen zit, bouw je snel een vertrouwensband op. Des te leuker om te zien hoe blij mensen zijn met het resultaat. Het geeft ze structuur, maar uiteindelijk ook rust. Nu weet ik dat ondernemen helemaal niet zo spannend is als je echt iets doet waar je elke dag zoveel voldoening uithaalt.’

Hoe ziet de toekomst eruit na corona?

‘Het is mijn ambitie om organizen meer te combineren met styling van interieur. Op die manier kan ik een compleet verhaal aanbieden. Ook hoop ik dat ik bij klanten straks al in een eerder stadium mag meedenken. Bijvoorbeeld bij de aankoop van een nieuwe kast of keuken. Als de basis goed staat, dan is dat al zo’n winst.’

‘Als ik echt groot droom, dan hoop ik ooit mijn eigen lijn op te zetten met Fairy Organized producten, zoals praktische opbergers voor in huis. Mogelijk ga ik in de toekomst bij grotere opdrachten ook samenwerken met andere professional organizers of partijen met praktische opbergmogelijkheden.’

‘Natuurlijk heb ik er over nagedacht om een ondernemersplan te schrijven, maar ik zie de grote voordelen daarvan niet. Ik besteed mijn tijd liever aan het voeren van goede gesprekken met vrienden die verstand hebben van marketing, communicatie en vooral van ondernemen.’

‘Ik heb het laatste jaar behoorlijk hard gewerkt. Ik maak langere dagen dan ik ooit heb gemaakt. Helemaal niet erg natuurlijk. Maar als je mij vraagt wat mijn ambitie is, dan hoop ik over een jaar een betere balans te hebben tussen mijn gezin, vrienden, familie en mijn bedrijf.’

Lees het originele artikel op ABN AMRO Financial Focus: http://financialfocus.abnamro.nl/inspiratie/portret-eefje/

Contactgegevens

Fairy Organized
eefje@fairyorganized.nl
06-55861905
KVK: 77187210

Social Media

Disclaimer      Privacyverklaring      Leveringsvoorwaarden      Reviewbeleid      ©2024 Fairy Organized